HEM  ARKIV  KONTAKT

2014 IS OURS.


Jag vet inte vad det var som gjorde det, men vi kanske är totala flockdjur allihop. Det var i alla fall så att 2013 var ett pissår, och så kände vi alla. På nyårsafton satt vi och jämförde plågor - varför det hade varit så pissigt. Jag skulle nog kunna påstå att det var det värsta året i mitt liv. Visst, glimtarna fanns. Jag låg inte under täcket hela året. Men överlag så har jag aldrig mått så dåligt. Ett tag grät jag varje dag.
Nej, 2014 är vårt år. Året när vi slog tillbaka. När vinden vände.
Då kärleken spirade, sommaren var varm och önskningar gick i uppfyllelse.
Året då vi krossade patriarkatet också. Det hade varit trevligt.
 
Det finaste är att det just nu känns som att det faktiskt kommer att bli så. 2014 första vecka har varit en bra en, och allt började på nyårsafton 2013. Jag hade en sjukt bra kväll där jag dansade över hela Göteborg till klockan nio på morgonen. Min första nyår i Sverige på fem år, och det gjordes precis som den ska göras. Vi åt trerätters, hade musikquiz, stod på Masthuggsberget och skrek bland tusen andra Göteborgare och dansade sen i en smutsig lokal vid hamnen. Med några av de finaste människor jag någonsin känt.
Ja, 2014 här kommer vi.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad använder du för kamera/objektiv? Superfina bilder!

Svar: Hej!Tack så jätte mycket :) Jag använder Canon 550D med ett 50 mm objektiv!
Olivia

2014-01-09 @ 21:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback