HEM  ARKIV  KONTAKT

KÄRLEKSPAR, SKATTJAKT OCH LABYRINTER.

I torsdags var jag ledig hele dagen och bestämde mig för att cykla ut till brofästet, för där skulle det vara fint.
Klara blev min eminenta utflyktskamrat.
 
Japp, det var fint.
 
 
 
Svettiga la vi oss på gräset och blickade ut över havet för att se detta paret vara kära.
Blev bara lyckliga över deras nykärlek såklart. Jag skulle aldrig någonsin vilja sitta på en brygga, dingla
med benen och vara kär i någon, men det är ju kul att andra vill offra sig för denna syssla.
Har för övrigt sett de lite varstans i stan. I gräset, på parkbänkar. Pussandes. Hela. Tiden.
 
Personligen har jag ju allt jag behöver här. Finaste vännen:
 
 
I skrivandets stund är det ca 15 grader och regn, så att vi faktiskt var där ute för bara några dagar sedan
i sol och 27 grader känns overkligt. God bless den svenska sommaren.
Man får helt enkelt ta vara på de solstunder som finns.
 
 
 
 
 
På vägen hem bestämde vi oss för att svänga förbi Willys och kolla vad de hade att erbjuda i skräpväg.
Var inte så mycket skräp tyckte vi, snarare skatt. Så vi packade sex (!) påsar fulla.
 
Vi stack till Pildammsparken för att dela upp skatten i lugnan ro, långt ifrån misstänksam Willys personal.
 
Tada! Detta hade alltså SLÄNGTS. Vi bara tackade och bugade.
Hela vår midsommar var löst, då vi hade ca 5 kronor i matkassa.
 
 
För övrigt är Pildammsparken helt sinnessjukt fin! Jag hade aldrig varit där innan och blev
helt paff över storheten. Det finns liksom skyhöga häckar/tajt packade träd (?) som bildar
gångar och som leder in till en mega stor cirkel.
Svårt att fota detta, men här är vi liksom inne i cirkeln, om ni fattar.
 
 
 
Malmö har så många fina guldkorn gömda!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback