HEM  ARKIV  KONTAKT

GINGER & ROSA

Jag har inte kunnat släppa den här filmen.
Har sett den två gånger nu inom loppet av ca en månad och skulle kunna se den igen och igen och igen. Estetiken i den här filmen är fantastisk; fotot, färgerna, kostymen, ljuset. Det är någonting med det som verkligen tilltalar mig. Jag vill dyka in där i det 60taliga, med sönderrivna tapeter, polotröjor, vilda stränder, jazzmusik och engelska tegelstensbyggnader.
I die a little inside varje gång, och hoppas att jag någon gång i mitt liv ska kunna skapa något lika vackert.
Även skådespeleriet är strålande, med Elle Fanning som spelar huvudkaraktären Ginger.
 
 
 
 
Ginger och Rosa föddes samma dag och är bästa vänner. De gör allt tillsammans, trots att de börjar märka att de faktiskt är väldigt olika varandra. Ginger börjar att bli väldigt engagerad i att stoppa produktionen av kärnvapen, med rädslan av att en ny atombomb skulle förinta världen.
 
 
Rosa är mer intresserad av att finna gränslös kärlek och söker sig både till kyrkan och män.
 
 
Samtidigt försöker Ginger hantera hennes egna familj, med en desperat hemmafru till mamma och en pappa som sitter uppe hela nätterna och gråter till klassisk musik.
 
 
Allt, allt, allt i den här filmen är så snyggt så att jag dör.
 
 
 
 
 
Att fantastiska människor som Annette Bening och Christina Hendricks är med gör det ju inte svårare att kolla.
 
 
 
Se den se den se den se den nu nu nu.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback